Italien!

Det blev inte så värst mycket sömn natten till fredagen. Jag och Martin skulle vara på flygplatsen strax före kl.6 och jag är ju alltid så orolig över att försova mig, så det blev bara en liten vila. Pratade med Karen (Thors matte) medan jag packade ner det sista. Det går jättefint med Thor och de är väldigt nöjda med honom :) Han verkar trivas bra i sitt nya hem och enligt deras barn är Thor den bästa hunden de någonsin haft. Barn är ju ärliga så det låter toppen!

Med flygburen, weekendbagen och ett stycke morgontrött Martin inlastade i bilen, begav vi oss mot Luleå för att hämta Jenny som skulle köra hem min bil från flygplatsen. Väl på Kallax som är under ombyggnad tog det evigheter att hitta var jag skulle lämna in Martin, men vi hittade till slut rätt med lite hjälp. Martin var hur cool som helst, första gången han var på ett sådant ställe och tog allt med ro :) Efter en snabb mellanlandning och flygbyte i Stockholm var vi äntligen på väg mot Milano! Så skönt att bara ha handbagaget med sig så man slapp vänta på väskorna, det var bara att hämta ut Martin, ta honom genom tullen och så var vi klara. Anna och Veronica mötte upp oss och blev nästa ihjälpussade av en glad liten Martin. Han hittade en liten gräsplätt utanför flygplatsen som han promt skulle rulla på, haha! Han var helt omöjlig att få bort därifrån. Vi stannade på vägen och åt en snabb lunch och en stund senare var vi äntligen framme. Martin fick busa med Nelly från vår A-Kull som bor hos Anna, och de två fann varandra direkt :) Nelly har blivit sån fin tjej nu, hon utvecklats massor sedan jag sett henne IRL sist!

Och så fick jag träffa lilla Siri eller Gold Mask Ice Diamond som hon heter i stamtavlan :) Vilken söt liten tjej! Jag är helt kär! Tur hon ska bo nära oss så man får pussa på henne ofta ;)

Resten av dagen bestod av valpmys och umgänge med alla fina hundar och härliga människor. Fick pussa på Nessas stilige bror Ronny också, vilken underbar hund! Och snosa på 4 v gamla amstaff bebisar, jag trodde att jag dog och kom till himlen!

Dagen fick avrundas med en god middag på en mysig restaurang. Jag älskar italiensk mat! Har haft det alldeles underbart där borta, synd att jag inte kunde stanna längre denna gång... Längtar redan tillbaka! Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag får besöka detta fantastiska land igen ♥